Piata auto in 2011 in Romania incepe sa scartaie
Nu de putine ori, mergand pe stradutele prafuite ale Bucurestiului (la propriu, pentru ca pe trotuar nu mai aveam loc de masini!) m-am gandit cum de, cu atat de multe masini parcate peste tot in acest oras, suntem un popor sarac?
Ca sa fiu mai precisa, in anul 2010 in Bucuresti existau mai multe masini pe cap de locuitor decat in New York sau Moscova, in cifre: 1 autovehicul la 1,6 locuitori. Ei bine, piata auto in 2011 arata putin diferit…
Piata auto in 2011 pe meleaguri mioritice
Si asta nu inseamna ca ne intoarcem la carute (poate doar la biciclete :D), ci doar ca, in primele 7 luni ale anului 2011, piata auto a inregistrat o scadere de peste 10%, conform Mediafax. Cauzele? Daca este sa citam din comunicatul de presa emis de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), acestea ar fi “functionarea greoaie a programului de stimulare a innoirii parcului auto”, “mentinerea nedeductibilitatii TVA” pentru autoturismele cumparate de persoane juridice si “accesul dificil la resurse de finantare pentru achizitia de autovehicule”. Cu alte cuvinte, a devenit cam greu sa-ti cumperi o masina…
Dar asta nu inseamna ca piata auto in 2011 este distrusa, romanii cumpara in continuare masini…dar mai rar. Insa cum nu cantitatea, ci calitatea conteaza, sa vedem care au fost marcile cele mai vandute in ultimele 7 luni: Dacia (15.278 unitati), Volkswagen (5.501 unitati), Skoda (4.688 unitati), Renault (3.788 unitati) si Opel (2.989 unitati).
Daca ar fi sa ne uitam din nou la cifre, productia de autovehicule pe segmentul autoturisme s-a diminuat cu 9,2%, exportul cu 8,7%, iar importul cu 3,7%. Trag speranta ca ne-am transformat peste noapte intr-un popor mai ecologist, cine stie… 😉
Piata auto in 2011, in convalescenta
Dar sa nu ne panicam! Conform reprezentantilor APIA, piata auto in 2011 isi va reveni, usor, spre sfarsitul anului daca se va mentine cadrul legislativ actual.
Stiu, este o veste buna, insa eu mi-as dori ca romanii sa “profite” de dificultatea achizitionarii unui autovehicul in vremurile actuale, greu incercate din punct de vedere economic si sa recurga la…biciclete! Orasul ar fi mai curat si mai aerisit, iar romanii ar fi mai sanatosi si mai fericiti, odata scapati de cosmarul din trafic. Nici nu mai vorbesc despre economiile facute, incepand de la pretul masinii si pana la cheltuielile de intretinere si cele ale asigurarilor de tot felul. Cum ar fi?
Sunt tanara, dar, din pacate, nu cred ca voi apuca sa vad aceasta schimbare la noi.
Comentarii recente