O avere data pe bautura… una mica.
4,6 milioane de litri! Aceasta a fost cantitatea de whisky vanduta pe piata locala in 2011, din care 1 milion de litri numai de Sarbatori, conform Businessmagazin.ro. Iar previziunile pentru anul in curs sunt mai mult decat optimiste, principalii jucatori din industrie asteptandu-se la o crestere de 5 – 10%.
In total, romanii au cheltuit pe whisky anul trecut nici mai mult nici mai putin de 55 milioane euro. O avere? Ei bine, nu chiar: se pare ca un roman, in medie, 200ml de whisky pe an, in timp ce un irlandez consuma de 35 de ori mai mult! Normal, ei n-au tuica sau palica nostra… 😉
“What whiskey will not cure, there is no cure for.” (Old Irish Proverb)
O “avere” cheltuita pe o piata in declin
Chiar si avand in vedere aceste sume astronomice, piata bauturilor spirtoase din Romania a a scazut cu 20%, in timp ce pe segmentul de whisky (adica 6% din integul volum), estimarile variaza intre un declin de 5% si o crestere marginala. Cum vor cei mai mari jucatori de pe piata sa impulsioneze vanzarile, mai ales acum, dupa furia cumparaturilor de iarna? Simplu: prin promotii de pret, deci daca sunteti amatori, stati cu ochii pe ofertele magazinelor! 😉
Acest declin al whisky-ului in preferintele romanilor pare a fi cauzat de ascensiunea, in special in ultimii 2 ani, a altei bauturi spirtoase – vodca. Pretul mai mic, versatilitatea si mixabilitatea brandurilor de vodca, dar si faptul ca este o bautura “unisex” pe care o poti imparti in cluburi si cu prietenii si cu domnisoarele sunt principalele motive pentru care ne-am “reorientat” in materie de bauturi tari.
O avere: sa fii in topul preferintelor
In ceea ce priveste marcile cele mai consumate pe piata interna, acestea sunt si cele care au intrat cel mai repede dupa anii ’90, adica Jack Daniel’s si Ballantines, ambele marci inregistrand vanzari mai mari de 10 milioane de euro in anul 2011.
Important este sa bem de bucurie si nu pentru a ne ineca amarul! 😉
Comentarii recente