De ce este atat de important sa ai un brand personal?

Pentru ca prudenta este cea care defineste angajarile din anul 2012, pentru ca nu mai este de ajuns sa trimiti CV-ul si sa astepti cuminte sa te contacteze cineva, pentru ca cerintele angajatorilor au crescut si sunt dispusi sa acorde o perioada de timp mai lunga gasirii candidatului ideal, pentru ca exista o competitie acerba pe fiecare post si pentru ca modul in care te prezinti atat in realitate, cat si in mediul virtual poate fi decisiv la angajare mai ales in anumite domenii, construirea unui brand personal poate face diferenta intre statutul de angajat sau cel de… somer.

Brand personal si alte cateva aspecte importante la angajare

Conform unui interviu realizat de cei de la Incont.ro cu Cristina Savuica, Managing Partner la compania de resurse umane Lugera&Makler, iata ce trebuie sa ai in vedere daca iti cauti un loc de munca:

– exigentele angajatorilor se mentin la fel de mari, acestia cautand candidati cu experienta, cu abilitati de lucru in echipa, competente tehnice si cunostinte solide de limbi straine;

– trimiterea unui CV catre o companie nu mai este suficienta, aplicatiile directe trebuie sa fie sustinute si de un telefon la sediul firmei angajatoare;

– cele mai mari greseli care iti pot periclita sansele de a fi ales sunt scrisoarea de intentie copiata de pe internet, adresele de email si pozele… neprofesioniste, lipsa cuvintelor cheie cautate de recruiter din CV, omiterea voita a anumitor aspecte legate de parcursul profesional sau un limbaj neadecvat;

– in ciuda credintei generale, studiile de specialitate sunt foarte importante in gasirea unui job, mai ales atunci cand sunt integrate cu experienta practica, dobandita fie la alte companii, fie prin stagii de practica, voluntariat sau internshipuri. De asemenea, programele de masterat urmate in strainatate pot cantari greu in luarea deciziei angajatorului;

– construirea, consolidarea si promovarea unui brand personal este esentiala intr-un proces de recrutare, fiind extrem de importanta prezenta puternica in mediul online, vizibilitatea pe motoarele de cautare si, mai ales, in retelele profesionale.

Brand personal si primii pasi in construirea lui

Prezenta active in principalele retele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn), corelarea numelui cu profesia in rezultatele din motoarele de cautare si detinerea unui blog sau a unui site personal sunt cateva dintre caramizile de la fundatia unui brand personal, urmate de vizibilitatea realizarilor profesionale, pastrarea regaturilor profesionale si a retelei de contacte, mai ales atunci cand nu esti in cautarea unui loc de munca, participarea la evenimente din domeniul in care activezi sau iti doresti sa activezi si afisarea unui interes continuu pentru domeniul in care iti cauti un job.

La prima vedere, poate parea simplu, insa construirea unui brand personal necesita timp, rabdare, dedicare, interes, dara tunci cand vei reusi, rezultatele vor fi pe masura, fie ca vei obtine postul dorit, fie ca-ti vei construi o cariera ca freelancer! 🙂