Lansarea propriei afaceri poate fi un efort captivant. In calitate de proprietar de intreprindere mica, esti liber sa iei propriile decizii, sa ghidezi compania in directia pe care o consideri potrivita si sa beneficiezi de o libertatea creativa totala.

In ciuda multitudinii de beneficii, infiintarea unei companii nu este o decizie pe care sa o poti lua usor. Tinand cont de asta, iata mai jos sapte aspecte importante pe care ar trebui sa le iei in considerare inainte de a-ti demara propria afacere.

Poti rezolva o problema?

Mult prea des, viitorii proprietari de afaceri sunt atat de entuziasmati de ideea lor, incat se arunca cu capul inainte in realizarea acesteia, aruncandu-si in acelasi timp si banii in acest necunoscut. Unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le iei in calcul este daca ideea ta de afaceri rezolva o problema.

De ce ar avea nevoie clientii de serviciul sau produsul tau? Il pot obtine si din alta parte? Cu ce propunere de valoare vii, astfel incat sa fii mai bun decat concurenta? Toate acestea sunt intrebari pe care ar trebui sa le iei in calcul inainte de a intra in antreprenoriat.

Incepi la scara mica

O idee buna intotdeauna este sa testezi piata inainte de a investi prea mult din banii personali si de a incepe sa cauti credite. De exemplu, daca ai creat o colectie de rame personalizate, poti incerca sa vinzi pe o platforma online inainte de a deschide un magazin traditional sau de a-ti lansa un magazin online in care fara indoiala vei investi.

Inceputul la scara mica iti permite sa iti faci o idee mai clara despre ceea ce ai nevoie pentru a sustine o afacere. De asemenea, iti va fi mai usor sa rezolvi problemele inainte de a deveni o entitate oficiala, legala.

Ideea de baza este sa-ti dai seama ce iti place si ce nu esti dispus sa faci ca afacere. Daca ai apucat deja sa investesti o suma mare si descoperi ca nu iti place sa fii antreprenor sau ca vrei o alta afacere, iti va fi greu sa iesi din aceasta problema. Incearca sa incepi la scara mica, pentru a avea un fel de polita de asigurare impotriva potentialelor capcane.

Numele afacerii

Poate parea un sfat simplu, insa gasirea unui nume pentru companie este mult mai dificila decat crezi. Majoritatea oamenilor nu isi dau seama pana cand nu incep sa se gandeasca la o idee si nu fac primul pas spre a deveni un proprietar serios al afacerii.

Ideea este ca numele companiei va ramane cu tine pentru totdeauna si va da tonul brandului. Daca ai probleme legate de crearea unui nume atragator care sa nu fie deja luat, incearca sa utilizezi un generator de nume de afaceri care iti va putea oferi sute de idei potentiale.

Atunci cand alegi numele companiei, incearca sa te feresti de nume greu de scris si evita numele care ar putea limita cresterea afacerii in viitor. De exemplu, daca vinzi in acest moment o linie de rujuri produse fara practice care incurajeaza cruzimea impotriva animalelor, incearca sa eviti un nume de brand care sa insinueze ca vinzi rujuri, pentru eventualitatea in care vei dori sa te extinzi in viitor.

Stabileste obiective SMART

Desi obiectivele inteligente (smart) sunt obligatorii pentru orice afacere la inceput de drum, de data aceasta SMART este un acronim pentru Specific, Masurabil, Accesibil, Relevant si Temporizat. Cu alte cuvinte, alege intotdeauna obiective clare si specifice, pe care sa le poti masura, sa le poti atinge, obiective relevante si cu termene clare. Toate obiectivele tale ar trebui sa fie asa.

Sa presupunem ca ai creat un site web si vrei sa generezi mai multi clienti potentiali pentru landing page. In aceasta situatie „generarea mai multor lead-uri” este un obiectiv specific. Poti alege sa masori cu un obiectiv limitat in timp spunand: „Vreau sa crestem lead-urile din landing page cu 20% in acest trimestru”. Pentru a atinge acest obiectiv, asigura-te ca nu e departe de ceea ce realizezi deja in acest moment. Iata un obiectiv SMART!

Cauta un mentor

Unii dintre cei mai celebri oameni de afaceri au avut mentori. Stiai ca fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a fost mentorat de fondatorul Apple, Steve Jobs? Steve Jobs a avut si el un mentor, pe nume Bill Campbell.

Mentorii iti pot oferi indrumari atunci cand navighezi prin apele involburate ale demararii propriei afaceri. Ei iti vor oferi un feedback sincer, pentru ca le pasa de succesul si de evolutia ta si a startup-ului pe care il lansezi. Poti gasi mentori pe platforme precum Facebook sau SCORE.

Nu exista o banda de viteza catre castig financiar

Indiferent cat de mare este planul tau de business, nu exista o cale rapida de a face bani. Daca te astepti sa te imbogatesti rapid, ai toate sansele sa dai gres! In plus, statisticile nu sunt deloc de partea ta: jumatate din afacerile noi esueaza in termen de cinci ani.

Daca esti interesat exclusiv de bani, nu vei fi doar dezamagit, ci iti vei pierde si elanul.
Pentru a incepe o afacere, trebuie sa fii pasionat de munca ta, precum si de potentialii clienti. Pasiunea este cea care te va tine in picioare in zilele dificile de inceput, in care veniturile sunt mici sau chiar deloc.

Creaza un plan financiar

Nu mai e cazul sa spunem ca pentru a face bani, ai nevoie de bani. Cand iti lansezi propria afacere, creaza un model de business care sa nu puna prea mult accent pe resursele financiare. Pana la urma, asa cum spuneam mai sus, ideea e sa pornesti la scara mica.

Foloseste-ti economiile personale pentru finantarea inceputului si nu uita ca va trebui sa economisesti si sa sustii fluxul negativ de numerar din primele cateva luni. Creaza un buget pentru a fi sigur ca te mentii pe drumul cel bun in timp ce construiesti afacerea. In scurt timp, vei putea incepe sa vezi semnele unei afaceri de succes.

Sursa: https://readwrite.com/2020/12/23/7-things-to-consider-before-starting-your-own-business/