Asa cum stim cu totii, cunoasterea inseamna putere. Si cu toate acestea, foarte multi antreprenori care cred ca au inteles perfect ce au de facut pentru a-si conduce afacerea, inceteaza sa investeasca timp si energie in a obtine mai multe informatii si a progresa. Si din pacate gresesc, pentru ca a invata mai multe skill-uri si a obtine mai multe instrumente te face sa fii mai competitiv pe o piata care nu sta niciodata pe loc.
Iata cateva modalitati prin care iti poti imbunatati cunostintele despre afaceri.
1. Conferinte online
Partea pozitiva a conducerii unei afaceri intr-o perioada de pandemie ca cea pe care o traversam este aceea ca, in loc de conferinte si evenimente fata in fata, totul a fost mutat in mediul online. Ceea ce inseamna ca vei putea asculta lideri de top din domeniul tau vorbind despre subiectele lor de expertiza, fara sa fii nevoit sa platesti pentru bilete de avion si pentru o camera de hotel. Iar majoritatea sesiunilor sunt inregistrate, astfel incat daca nu poti dedica trei zile vizionarii in timp real, vei putea invata dupa propriul program.
2. Carti
Iti mai amintesti de ele? Ei bine, da, cartile sunt in continuare resurse excelente pentru cunoastere, mai ales daca faci parte dintr-o industrie care evolueaza peste noapte. Incearca sa deschizi o carte de marketing digital scrisa in urma cu 10 ani si vei vedea ca este complet depasita acum.
Asadar, chiar daca ai citit o carte despre programare, marketing, sau comunicare in urma cu cinci ani, sunt sanse mari ca acum sa ai destul de multe de invatat si de recuperat. Nu stii ce carti de afaceri sa citesti? Nu e cazul sa incerci sa reinventezi roata. Urmeaza recomandarile celor care stiu mai bine decat tine.
De asemenea, vei putea gasi gratuit o multime de carti electronice extraordinare de la companiile care isi doresc sa te aiba in mailing list-ul lor. Daca ai un blocaj la statistici si rapoarte, cauta companii pe care le urmaresti si care te-ar putea ajuta cu lucrari care sa iti sporeasca nivelul de cunostinte cu privire la ceea ce se intampla in industria ta in acest moment.
3. Bloguri
Chiar si cei mai buni specialisti au nevoie de informare si de research pe site-uri si bloguri diverse. Desigur, exista unele bloguri si site-uri din domeniul in care activezi pe care te vei baza mai mult, iar pe altele mai putin.
De asemenea, poti citi o multime de articole din Forbes Small Business pentru a vedea mentalitati de leadership de ultima ora. Incearca sa afli care sunt expertii din domeniul tau si vezi daca scriu pe bloguri, personale sau nu. Probabil ca cei mai multi dintre ei o fac, ceea ce te va ajuta foarte mult.
4. Pagini de resurse ale companiilor
Daca utilizezi software-uri sau instrumente diverse si nu te-ar deranja sa poti intelege mai bine cum sa le folosesti in beneficiul tau, verifica daca nu cumva compania de la care le cumperi ofera resurse pentru a te ajuta.
Hub Spot, de pilda, este un exemplu excelent de companie care ofera o multime de resurse gratuite pentru a-si ajuta clientii, inclusiv un blog aprofundat si cursuri si certificari gratuite. Este o situatie din care toata lumea castiga: clientii reusesc sa invete trucuri si strategii de care poate ca nu isi dau seama singuri, in timp ce compania castiga un client fidel.
De asemenea, poti solicita angajatilor care utilizeaza un instrument anume sa profite de resursele unei companii, in special seminarii web si tutoriale.
5. Platforme de invatare
Daca ai un profil LinkedIn, ai acces la platforma LinkedIn Learning, care contine peste 16.000 de cursuri gratuite si contra cost pe subiecte diverse, mergand de la crearea unui plan de marketing pana la atragerea de capital. Abonamentul platit este de 30 de dolari pe luna.
O optiune gratuita este edX, o platforma gratuita de invatare care acopera o gama variata, de la limbaj la nutritie. Site-ul are cateva cursuri aprofundate de business, inclusiv cele despre managementul lantului de aprovizionare, fintech si analize de marketing.
Este vorba efectiv despre cursuri de la facultate, predate in unitati de prestigiu precum UC Berkeley si Columbia, la care poti avea acces online, fara costuri.
Timpul necesar pentru invatare
Avem, asadar, o lista de instrumente care te pot ajuta sa iti extinzi cunostintele. Cum facem insa sa gasesti si timpul necesar pentru a invata?
Esti ocupat, la fel ca toata lumea, nu ai o multime de timp liber la dispozitie pe care sa il dedici lucrurilor care nu iti sunt esentiale neaparat, insa trebuie sa fii constient de un singur lucru: cunoasterea chiar este esentiala.
Daca iti insusesti abilitati noi, poti oferi clientilor mai multe servicii. Daca descoperi functii ale softului pe care il folosesti care te pot face mai productiv, vei economisi timp. E adevarat ca toate acestea necesita timp pentru invatare, astfel ca este indicat sa aloci un timp in acest sens, la fel cum ai face-o daca ai avea o intalnire importanta. Nu sari peste acest timp; poti avea impresia ca sunt lucruri mai importante pe care trebuie sa le faci, insa invatarea ar trebui sa fie o prioritate!
Daca pur si simplu nu iti gasesti timp, poate ca ai nevoie sa delegi unele dintre task-urile tale altor persoane. Rolul de proprietar de afacere iti impune sa gasesti in mod permanent moduri noi de a inova si de a ramane competitiv, iar asta inseamna uneori sa te deconectezi (metaforic vorbind) de la afacere, astfel incat sa poti investi in propria cunoastere.
Ia-ti notite. Fiecare dintre noi are un stil diferit de a invata, insa pentru unele persoane notitele sunt esentiale pentru a retine. Ai grija ca notitele sa nu fie prea criptice, astfel incat sa nu poti sa le inveti mai tarziu.
A ramane competitiv intr-o industrie in permanenta schimbare nu trebuie privit ca pe un aspect pe care ar fi indicat sa il poti realiza, ci ca pe un un aspect esential! Imbunatatirea permanenta a cunostintelor este un pas extrem de important pentru a fi sigur ca afacerea ta este competenta si eficienta in rezolvarea nevoilor clientilor.
Comentarii recente