Ai auzit probabil despre ucigasii afacerilor clasice, asa cum sunt concurenta sau lipsa capitalului. Exista insa cinci ucigasi ai afacerilor, in general mai putin cunoscuti, pe care orice antreprenor trebuie sa-i cunoasca si sa-i evite in managementul afacerii sale.
1. Lipsa sistemelor CRM
Un ucigas ascuns al afacerilor este lipsa unui sistem de management al relatiilor cu clientii. Un sistem CRM te poate ajuta sa gestionezi datele clientilor, sa urmaresti vanzarile si eforturile de marketing, sa simplifici operatiunile si sa imbunatatesti serviciile de relatii cu clientii. Fara un sistem CRM, te poti pierde cu usurinta intr-un munte de date greu de descifrat.
Sistemul CRM te poate ajuta, de pilda, sa urmaresti implicarea clientilor fata de brandul tau. Aceste informatii te pot ajuta sa creezi campanii directionate si sa te asiguri ca banii cheltuiti pentru marketing sunt directionati catre persoanele potrivite. De asemenea, poti utiliza un sistem CRM pentru a monitoriza satisfactia clientilor si pentru a rezolva rapid orice problema sau reclamatie.
Investitia in sistemul CRM potrivit este cheia de care ai nevoie pentru a-ti creste profitul si pentru a evita greselile costisitoare. Asigura-te ca angajezi o persoana sau o echipa competenta in gestionarea sistemului CRM si ca acesta este „ajustabil” in functie de nevoile afacerii tale.
2. O echipa neprofesionista si lipsita de motivatie
Lipsa personalului calificat, combinata cu un nivel scazut al motivatiei, poate fi dezastruoasa. Nu numai ca afacerea ta poate avea de suferit, dar se poate intampla si ca moralul echipei sa scada si poti ajunge sa te confrunti cu si mai multe probleme.
Pentru a preveni aparitia acestei situatii, este vital sa recrutezi oamenii potriviti. Fa-ti timp sa cercetezi potentialii angajati si sa gasesti persoane foarte calificate si motivate. Solicita referinte si organizeaza interviuri pentru a afla exact daca un candidat este potrivit pentru pozitie.
Ofera angajatilor si stimulente pentru a ramane motivati si productivi, cum ar fi bonusuri regulate si programe de lucru flexibile. Tot secretul este sa le oferi beneficii care sa-i incurajeze sa faca tot ce pot.
In final, asigura-te ca toti membrii echipei sunt pe aceeasi lungime de unda si ca fiecare intelege care este treaba sa. Acest lucru ii va ajuta pe toti sa fie motivati si concentrati pe atingerea obiectivelor companiei.
3. Lipsa unui branding
Branding-ul este esential pentru crearea unei identitati pentru afacerea ta si te poate ajuta sa iti fidelizezi clientii. Creaza o experienta unitara pe toate platformele digitale – retele de socializare, design web si marketing prin e-mail – pentru a putea crea un mesaj coerent de brand. Aloca timp si resurse investitiei intr-o identitate de brand puternica, precum si prezentarii companiei in cea mai buna lumina cu putinta.
Retine, insa, ca brandingul nu inseamna doar sa ai un site web bine conceput, carti de vizita si alte materiale colaterale, ci se refera si la modul in care iti tratezi clientii. Concentreaza-te pe construirea unei conexiuni puternice cu clientii tai cei mai de incredere. In acest mod iti vei putea construi si mai bine brandul si reputatia.
Pentru a putea face asta, fii atent la fiecare proiect din compania ta, precum si la fiecare client. Trebuie sa fii constient de ceea ce se intampla in interiorul unui proiect si daca exista blocaje sau conflicte care ti-ar putea afecta clientii. In caz contrar, ai putea ajunge in situatia in care sa ai parte de contracte reziliate. In al doilea rand, spune intotdeauna „multumesc” clientilor tai, iar in al treilea rand, nu uita sa ajuti lumea. Poti incerca, de pilda, sa donezi, sa reciclezi sau sa sustii o cauza care te pasioneaza.
4. Un management slab al fluxului de numerar pentru urgente
Unul dintre cei mai mari ucigasi din umbra ai afacerilor este gestionarea defectuoasa a fluxului de numerar. Gestionarea fluxului de numerar include totul, de la bugetare si previzionari pana la stabilirea unei facturari eficiente si colectarea prompta a platilor.
Din pacate aceasta este o zona pe care multi manageri de afaceri mici au tendinta sa o ignore. Gestionarea slaba a fluxului de numerar poate avea consecinte grave pentru afacerea ta, mai ales in perioade de criza sau incertitudine. Iata cateva sfaturi de care e bine sa tii cont atunci cand gestionezi fluxul de numerar al companiei tale.
- Bugetarea. Creaza un buget si respecta-l. In acest mod iti vei putea urmari si monitoriza cheltuielile si veniturile. Asigura-te ca iti actualizezi bugetul in mod regulat, in pas cu modificarea cheltuielilor sau veniturilor.
- Previzionarea. Fa previziuni regulate privind fluxul de numerar si actualizeaza-le atunci cand este necesar. Astfel vei putea anticipa orice eventuala problema legata de fluxul de numerar si vei putea planifica in consecinta.
- Facturarea. Creaza un sistem eficient de facturare care sa iti permita sa trimiti facturi rapid si precis.
- Colectarea platilor. Incearca sa ai un sistem securizat de procesare a platilor stabilit pentru colectarea platilor. De asemenea, creeaza o politica de plata pentru a te asigura ca toate platile sunt efectuate cu promptitudine.
- Monitorizarea. Monitorizeaza-ti in mod regulat fluxul de numerar pentru a identifica eventualele probleme inainte ca acestea sa devina probleme majore. Acordand o atentie deosebita tendintelor cheltuielilor si veniturilor, iti vei putea ajusta bugetul sau previziunile legate de fluxul de numerar dupa cum este necesar.
Gestionarea eficienta a fluxului de numerar te poate ajuta sa previi greselile costisitoare si sa iti mentii afacerea functionala fara probleme, chiar si in cele mai grele perioade. Acorda-ti timp pentru a evalua strategiile actuale de gestionare a fluxului de numerar si pentru a implementa orice modificari necesare, astfel incat sa fii sigur ca afacerea ta este bine pregatita pentru orice eventuale circumstante neasteptate.
5. Folosesti strategia gresita
Utilizarea strategiei corecte de afaceri este esentiala pentru succes. In acest mod vei putea identifica oportunitatile, vei putea defini scopuri si obiective si iti vei putea evalua progresul. Cu toate acestea, utilizarea unei strategii gresite de business poate fi un adevarat ucigas al afacerii tale. Atunci cand vine vorba despre corectarea strategiei de afaceri, analiza afacerii este esentiala. Examineaza si evalueaza in mod regulat structura, performanta si sanatatea financiara a companiei tale pentru a lua decizii mai bune.
Nicio afacere nu vrea sa sufere din cauza unui eventual ucigas ascuns, asa ca este important sa iei masuri si sa te protejezi impotriva acestora. Indiferent daca ai o problema cu un serviciu slab de relatii cu clientii sau ca te confrunti cu o comunicare defectuoasa, sunt multi factori ce pot determina companiile fie sa isi piarda din avant, fie chiar sa stagneze daca problemele nu sunt solutionate in mod corespunzator.
Insa cu unele strategii proactive si cu o gandire anticipativa, iti poti proteja afacerea de cei cinci pasi gresiti evidentiati mai sus. Investeste intr-o pregatire adecvata in domeniul serviciilor oferite clientilor, fa-ti timp pentru a comunica eficient cu clientii, asigura-te ca ai inregistrari si previziuni financiare exacte si nu uita sa-ti revizuiesti politicile si procedurile in mod regulat. Cu aceste masuri proactive, poti reduce riscul ca acesti asasini din umbra sa se strecoare in sanul companiei tale si sa o distruga.
Comentarii recente