SEO – iata definitia acestuia pe intelesul tuturor
Cand studiem diferitele discipline ale marketingului online, este obisnuit sa ne intrebam ce este SEO?
Acronimul de SEO se refera la abrevierea de „Search Engine Optimization”, sau, optimizarea motorului de cautare.
Ce este SEO atunci? In imbunatatirea vizibilitatii unui site web, astfel incat acesta sa apara in rezultate mai bune de cautare organic. De aceea, acest concept se mai numeste si pozitionare naturala, pozitionare organica, pozitionare motor de cautare, pozitionare web sau, pur si simplu si avand in vedere relevanta acestui motor de cautare, pozitionare in Google.
In acest fel, SEO este inca un angrenaj in marketingul digital, alaturi de alte discipline, cum ar fi SEM (Search Engine Marketing), SMM (Social Media Marketing), Email Marketing, Web Analytics etc.
Caracteristici SEO
Atunci cand ne gandim la diferitele strategii SEO pe care le putem implementa, trebuie sa avem in vedere ca obiectivul acestui lucru este sa apara in cele mai favorabile pozitii posibile in rezultatele cautarii organice, pentru anumite cuvinte cheie sau cuvinte cheie relevante pentru site-ul nostru si care au fost studiate si selectate anterior.
Pe scurt: vom incerca sa apara in cele mai inalte pozitii in rezultatele unei cautari Google, pentru acei termeni pe care utilizatorii ii cauta si care sunt legati de afacerea noastra. Aici poti vedea totul despre Optimizare site Google.
Pe de alta parte, trebuie sa tinem cont intotdeauna de faptul ca rezultatele SEO ar trebui sa fie asteptate intr-un orizont pe termen mediu-lung, deoarece este important sa tinem cont de unele dintre urmatoarele caracteristici pe care le enumeram:
- Numarul de cuvinte cheie de pozitionat este limitat, deoarece depinde de numarul de adrese URL pe care le are site-ul web. Acest lucru denota importanta selectiei initiale de cuvinte cheie pe care doriti sa lucrati la o structura web.
- Pozitia exacta a acestor cuvinte cheie nu poate fi garantataintr-o perioada limitata de timp. In pozitionarea SEO exista multe variabile care nu pot fi controlate: modificari ale algoritmilor de indexare a motoarelor de cautare, modificari ale tendintelor de cautare, introducerea de noi concurenti etc.
Pe de alta parte, SEO are un mare avantaj- este un stimulent important, si costul de clicuri organice este gratuit. Acest lucru implica faptul ca, atunci cand reusiti sa ocupati pozitiile de top, puteti obtine un volum relevant de trafic fara un cost direct asociat cu acesta.
Ce tipuri de sarcini sunt efectuate in SEO?
SEO poate fi inteles prin segmentarea sa in doua blocuri mari de sarcini:
- SEO on-page: Este aspectul care are legatura cu activitatea privind structura unui site web si optimizarea diferitilor sai factori: meta-etichete, anteturi, continut, date bogate etc. Acest bloc ar trebui sa fie inteles ca o „reglare fina” a site-ului web, astfel incat crawlerele motoarelor de cautare sa fie capabile sa-l interpreteze in cel mai optim mod posibil.
- SEO off-page: Are de-a face cu actiunile care sunt efectuate in afara site-ului. In acest bloc, toate aceste sarcini legate de imbunatatirea autoritatii de domeniu sunt colectate, intelese ca „popularitatea” aceluiasi in ecosistemul internetului, lucru care se realizeaza prin efectuarea de actiuni de construire a legaturilor si/sau de linkbaiting.
Pentru a implementa o strategie SEO optima, este important de retinut ca ambele blocuri trebuie lucrate. Deci, in timp ce aspectul On page de SEO are de a face cu „bazele” proiectului nostru, partea Offpage ajuta motoarele de cautare sa ne arate ca site-ul nostru se bucura de popularitate si relevanta.
Legaturi externe
Link-uri externe (backlink) sunt acele link-uri care indica spre site-ul dumneavoastra de la un alt site web. Este o tehnica SEO valoroasa care ridica autoritatea paginii tale. De asemenea, ajuta la cresterea traficului web catre pagina dvs., astfel incat mai multi utilizatori sa intre pe ea si sa cunoasca produsul sau serviciul.
Link-uri interne
O alta strategie este legaturile interne (interconectarea). Se compune din conectarea paginilor care se afla pe acelasi site web. Aceasta strategie ofera multe avantaje pentru pozitionarea web: genereaza trafic intre pagini, imbunatateste navigabilitatea, deoarece ajuta utilizatorii sa gaseasca ceea ce cauta si faciliteaza activitatea Google (accesarea cu crawlere, indexarea si pozitionarea).
Viteza de incarcare
Un factor de care Google ia in calcul este viteza de incarcare a paginilor web deoarece influenteaza foarte mult experienta utilizatorului. Utilizatorii nu ezita sa renunte la paginile web care necesita timp pentru a se incarca inainte de a vedea chiar si ceea ce au de oferit. De aceea, este esential sa aveti grija si de acest aspect si sa va asigurati ca optimizati viteza site-ului dvs.
SEO devine un aspect fundamental
Odata cu intrarea noului mileniu, Google s-a consolidat ca principalul motor de cautare. Acesta a fost din 2001, cand Off Page SEO a inceput sa castige putere, in special in ceea ce priveste link-uri ca un factor fundamental pentru a obtine rezultate mai bune in clasamente.
Comentarii recente