In ultimii cativa ani, a fost necesar ca proprietarii de afaceri sa se adapteze si sa se orienteze in functie de circumstante, mai rapid ca niciodata. Aceasta capacitate de a fi flexibil si rezistent a condus la inovatii – atat in modul in care lucram, cat si in ceea ce priveste nevoile pe care le avem de la angajatori si de la afacerile pe care le sustinem.
Pe masura ce peisajul continua sa se schimbe, iar lucrurile incep sa se aseze, proprietarii de companii inca mai trebuie sa imbratiseze schimbarea instant.
Acest mediu nou de business a creat, de asemenea, si o nevoie ca antreprenorii sa analizeze peisajul industriei in care activeaza pentru a gasi zone in care sa includa inovatia in modelul de business. Zonele esentiale de explorat in cautarea inovatiei sunt practicile de design thinking, testarea unui produs minim viabil si efectuarea de interviuri cu clientii.
Design thinking
Cu un accent mai important pe experienta utilizatorilor, design thinking este un concept care a devenit din ce in ce mai renumit in modele de afaceri de orice dimensiune.
Ideea conceptului de design thinking este sa pui consumatorul in centrul practicilor unei afaceri, sa construiesti o mai mare intelegere referitor la publicul caruia i se adreseaza produsul sau serviciul si apoi sa creezi un model de comunicare si de afaceri care sa fie adaptat nevoilor acestor indivizi. Aceasta duce la inovatie, fortand proprietarii de afaceri sa se gandeasca la produsele oferite in calitatea in care le va detine utilizatorul final, si nu sa se gandeasca la ele in primul rand si abia pe locul doi la utilizator. Design thinking-ul permite, de asemenea creativitatii sa joace un rol mai amplu in toate fazele afacerii.
Testarea unui produs minim viabil
Un alt mod in care proprietarii de afaceri pot include inovatia on modelul lor de afaceri este prin crearea si testarea unui produs minim viabil (MVP). MVP-ul este un produs sau serviciu care are suficiente detalii sau caracteristici construite incat consumatorii sa le poata testa, fara sa fie construit in totalitate. Aceasta metoda de testare ofera antreprenorilor posibilitatea de a inova rapid pe parcursul procesului de dezvoltare si de a include gandirea de design si in fazele de testare. MVP-ul va fi o piatra de temelie de la care se va dezvolta in continuare restul afacerii.
Derularea de interviuri cu clientii
Daca cercetarea de piata este un prim pas important in lucrul cu consumatorii si cu potentialii clienti pentru a intelege cel mai bine nevoile acestora, interviurile cu clientii sunt, de asemenea, un pas esential in proces.
Interviurile permit proprietarilor de afaceri sa comunice direct cu utilizatorii si – fie ca este vorba de un sondaj, focus grup sau de comunicare fata in fata – aceasta interactiune este vitala pentru inovarea pe parcursul calatoriei de afaceri. Persoanele ideale care pot sublinia zonele in care este nevoie de inovatie sunt cele care folosesc produsul sau serviciul.
Comentarii recente