Dar din dar se face rai, cand faci tu donatii…
„Dar din dar se face rai!” Acesta este gandul ce impinge adesea la acte de caritate, donatii, gesturi sau cadouri facute doar din dorinta de a face bine. Sa determini oameni sa faca donatii, sa convingi companii sa sustina o cauza sociala, sa convingi ca o donatie are o destinatie precisa si sigura, nu este intocmai usor.
Cauza sustinuta pentru primirea unei donatii nu este insa suficienta. Trebuie sa oferi credibilitate, sa fii apolitic si sa ai nu ai scopuri ascunse in activitatile de strangeri de fonduri.
Nu astepta donatii, cand tu oferi minciuni
Asociatiile nonprofit sunt de cele mai multe ori in cautare de sponsori si donatii. Aceste asociatii lupta in general pentru cauze sociale: dificultati financiare cu care se confrunta familii sau comunitati intregi, educatie si cultura, centre pentru persoane cu dizabilitati, iar uneori si protectia mediului. Pentru obtinerea de donatii efortul pe care aceste asociatii il depun este enorm. Dupa cum spuneam, cauza sustinuta nu este suficienta.
Astfel, oamenii si companiile trebuie incurajati sa faca donatii. In general, cauzele alese sunt cele care au toate sansele de a impresiona mai multe persoane, iar organizarea unui eveniment de promovare si obtinere de donatii este mai mult decat binevenit.
Oamenii din spatele unei donatii
Am avut onoarea de a participa la organizarea unui astfel de eveniment. Vedeam asociatiile nonprofit ca pe niste entitati ce vor doar sa obtina donatii si atat! Ei bine, munca si timpul dedicat organizarii unui astfel de eveniment mi-au smuls numai cuvinte de lauda si aprecieri.
Contactarea potentialilor „donatori” se facea telefonic, dupa care urma si trimiterea emailului de informare asupra evenimentului si mai ales asupra scopului urmarit.
Livrarea invitatiilor se facea personal, iar donatii erau acceptate in toate formele: bani, materiale, aparatura, cam tot ce putea fi de ajutor in cauza sustinuta. Cei care au facut donatii in urma evenimentului au primit in permanenta informatii despre stadiul proiectului, rezultate si bineinteles multumiri pentru contributia avuta.
Responsabilitatea sociala, un alt fel de donatii
O noua forma de donatii a aparut in sfarsit si in interiorul companiilor romanesti: CSR (Corporate Social Responsability). Activitatile de responsabilitate sociala au un impact puternic asupra societatii si sunt pana la urma tot o forma de donatie in numele unor cauze alese de companie. Este posibil ca aceste filantropii sa ascunda si o promovare a imaginii, insa ce mai conteaza, atat timp cat activitatile sunt de bun augur pentru societate?
Donatii precum aparatura medicala, centre de reciclare, infiintarea de centre pentru asistenta sociala, educarea populatiei in probleme precum protectia mediului, violenta in familie, protectia copilului nu pot avea decat efecte pozitive asupra societatii. Unde mai pui ca foarte multe companii infiinteaza fundatii proprii pentru sustinerea anumitor cauze.
Sa dai un os unui caine nu este un act de caritate. Caritate este atunci cand imparti osul cu cainele desi esti la fel de flamand ca si el. ( A. Einstein)
Actele de caritate nu se rezuma doar la: „Puteti face donatii in contul XXXXXX”. Ele imbraca diferite forme, pot fi facute in sute de moduri. Cu riscul de a ma repeta, chiar cred ca nu conteaza ce donatii faci, atat timp cat scopul lor este atins.
Poti dona un zambet cald unui om trist, poti dona o bucata de paine unui om flamand, poti dona o haina unui om sarac, poti dona bani unui om bolnav. Si atunci cand gestul tau ajunge trebuie vei simti ceva ce nu ai simtit nicicand: o stare de bine, un bine fara cuvinte!
Comentarii recente