Malluri in Romania – shopping pentru popor
Malluri in Romania, aceste locuri magice unde domnite si domnisoare merg in pelerinaj aproape zilnic pentru a-si etala noul set de unghii false sau unde oamenii de rand se mai duc sa vada sa vada, din cand in cand, un film sau sa gasesca o reducere de sezon…continua sa se inmulteasca asemenea ciupercilor dupa ploaie.
Mai precis, se pare ca Romania va deveni a doua piata de malluri din regiune, depasind tari precum Cehia si Ungaria, conform raportului “Centre Comerciale in Europa Centrala 2011” prezentat de PMR Publications. Singura tara din regiune care ne mai intrece la acest capitol ramane Polonia.
Malluri in Romania – piata cu o cerstere fulminanta
Pana la sfarsitul anului 2012, piata de malluri in Romania va creste cu inca 10 astfel de centre comerciale (cum ar fi proiectele Maritimo Constanta sau Palas Iasi) care astazi se afla in proces de construire; ele vor cumula aproximativ 0,5 milioane m² si-si vor deschide larg portile pentru miile de pasionati de shopping dintr-o tara in care pensionarii sunt luati cu ambulanta de la cozile la zaharul sau uleiul redus cu doar cativa banuti…Continuam sa fim o tara a contrastelor.
Conform planurilor investitorilor din Romania, la inceputul anului 2013 suprafata totala din centrele comerciale va ajunge la 1,3 milioane m², depasind Cehia, Ungaria, Slovacia sau Bulgaria, dar nu si Polonia, tara in care se gasesc aproximativ 45% din mallurile din regiune.
Iar daca ne uitam la cifre, cresterea este, cu adevarat, impresionanta: de la o cota de piata de doar 9% in anul 2007, in anul 2010 s-a ajuns la o cota de 16%, cifra care va creste cu inca 2 procente pana in 2013. Iata, exista totusi ceva de care nu vom duce lipsa, in mod sigur, in urmatorii ani. Un lucru interesant este ca in acest sector, in Ungaria si Republica Ceha, din anul 2007 si pana in prezent sau inregistrat scaderi…
Malluri in Romania sau… de toate, dar nu pentru toti
Conform analistilor, daca s-ar continua in acest ritm si daca ritmul de revenire al economiei in statele europene si in Romania ar fi unul mai…alert (deci si puterea de cumparare mai mare), piata locala a mallurilor ar depasi 3 milioane m², insa aceasta cifra ramane, deocamdata, un deziderat pentru amatorii shoppingului de lux.
Pana atunci, eu zic sa ne multumim cu ce avem (adica destul de mult!) si sa mai incercam, macar din cand in cand, o diversificare a activitatilor noastre recreative. Parerea mea.
Comentarii recente