Cand lucrezi intr-o companie specializata pe ajutarea si consilierea altor firme, unul dintre cele mai importante skill-uri pe care trebuie sa le ai este sa poti sa iti duci cat mai rapid cunostintele despre orice business la un nivel superior.

Cea mai mare provocare tine de faptul ca nu exista doua afaceri identicea, cee ce inseamna ca va trebui sa te adaptezi in mod constant si sa iti ajustezi abordarea pentru rezolvarea problemelor si pentru a oferi sfaturi fiecarei companii noi cu care lucrezi.
Daca esti nou in acest domeniu, poti si chiar trebuie sa lucrezi la imbunatatirea perspicacitatii si discernamantului legat de afaceri.

Concentrandu-te pe intrebarile personale si facand un research in cateva zone esentiale pentru a intelege pe deplin si in profunzime o companie, vei avea o imagine mult mai completa asupra afacerii si vei putea sa oferi cele mai bune sfaturi.

Urmareste banii

Dezvoltarea cunostintelor cu privire la o afacere necesita o abordare holista. Simplul fapt ca stii ce cumpara sau ce vinde la nivel de tranzactii nu iti va oferi suficiente informatii pentru a intelege pe deplin cum functioneaza o afacere.

O abordare mai buna este sa urmaresti fluxul de bani in cadrul companiei si sa inveti in detaliu exact de unde vin si unde se duc acestia. Aceasta inseamna sa intelegi cine le cumpara produsul, care este valoarea produselor pe care le vand si cum ajung vanzarile sa genereze profit pentru afacere. De asemenea, este esential sa intelegi cat de mult din ceea ce incaseaza este profit si cat de mult este reinvestit in dezvoltare, compensare si cheltuieli generale, pentru a intelege cum functioneaza o afacere.

Pentru ca de cele mai multe ori a ajuta o afacere se rezuma la a-i mari profiturile, aceasta este o zona fundamentala, cu care e obligatoriu sa te familiarizezi.

Gaseste oamenii

Cand vrem sa consiliem afaceri, ne concentram adesea pe “publicul target”, destul de greu de atins, si uitam ca acest grup este format din indivizi. Nicio companie nu poate functiona fara oameni! De la manageri si angajati care lucreaza pentru ei pana la clienti care formeaza publicul tinta, afacerile au nevoie de oameni pentru a functiona, dar si pentru a fi profitabile.
Incepi prin a intelege structura afacerii, cine a fondat-o, care a fost motivatia, cat de multi angajati are si daca exista o filozofie sau o declaratie de principii.

Este important sa intelegi atat ierarhia afacerii cat si elementele psihologice ale motivatiei si eticii muncii. Cat despre publicul target, va trebui sa stii exact cum isi identifica afacerea publicul tinta si cum ajunge in mintea celor care pot fi potentiali clienti. Pentru a ajuta o companie sa vanda mai bine si pentru a identifica noi piete la care probabil ca nu s-a gandit anterior, este esential sa stii exact pe cine targetezi.

Identifica problemele

Indiferent cat de mult succes are o companie, vor exista intotdeauna probleme cu care va trebui sa se confrunte. Fie ca e vorba despre faptul ca nu pot lucra cu suficiente produse incat sa faca profit, fie ca nu au capacitatea necesara pentru a face fata cererii, toate afacerile se confrunta cu problemele lor unice.

Daca un client ajunge la tine pentru ajutor, cel mai probabil stie deja care sunt zonele pe care isi doreste sa le imbunatateasca sau problemele pe care trebuie sa le rezolve pentru a-si mari profitul. Cu toate acestea, e foarte posibil sa se confrunte si cu alte probleme.
Se intampla adesea sa existe si alte zone problematice, dar pe care clientul nu le considera relevante si crede ca nu merita mentionate. Asadar, e treaba ta sa afli cat de multe poti despre cele mai mari provocari ale fiecarei afaceri in parte, precum si provocarile din piata. Intelegand aceste provocari ca parte a imaginii de ansamblu, vei reusi sa oferi sfaturi informate si echilibrate.

Concluzie

La baza oricarui sfat bun pentru o afacere se afla intelegerea profunda a modului in care functioneaza respectiva companie.

Cand esti nou in acest domeniu, incercarile constante de a intelege noile modele de business vor fi o adevarata provocare, mai ales pentru ca vorbim despre o curba de invatare abrupta. Cu toate acestea, daca retii ca afacerile sunt acolo sa faca bani si sunt formate din oameni, nu vei fi niciodata prea departe de succes.

Fa-ti o prioritate din a intelege detaliile modului in care sunt construite afacerile, atat structural cat si financiar. Intelegandu-le structura si provocarile cu care se confrunta, vei avea o imagine buna de ansamblu asupra modului in care afacerea poate fi ajutata si ce poti face pentru a oferi cele mai bune servicii.

Sursa: https://www.forbes.com/sites/theyec/2021/09/07/achieving-acumen-level-up-your-business-knowledge/?sh=25fee222a24e